Saturday, January 31, 2009
SaLahkaH keputusan aKu?
Pernah tak korang membuat sesuatu keputusan dan kemudian menyesal? Lpas buat keputusan tuh, hati macam x aman n semacam jer. Baru baru nie aku dah buat satu keputusan dan kemudiannya aku merasakan keputusan aku tuh terburu buru. Walaupun aku x rasa menyesal sangat sebab aku tau benda tuh ada gunernyer nanti, aku tetap rasa semacam. Biarpon macam mana aku pujuk hati diriku ini, aku tetap ada rasa bersalah. Bersalah kepada sapa? Bersalah pada hati saya sendiri. Aku pon x tahu napa leh jad gnie. Aku faham di mana kita x patut rasa bersalah klo dah buat benda tuh tp rasa bersalah tetap menghantui diri nie. Maybe ku perlu melihat disebalik positif daripada apa yang telah kite wat. aku pujuk diriku sendiri dengan cara begitu. Dapatla aku menenangkan diri ini wat sementara waktu. kejadian kali ini mengajar aku agar lebih bersabar dalam membut sesuatu keputusan. berpikir baik buruknya dan juga kesan untuk jangka masa yg panjang. sekiranya keputusan telah di buat, jangan sesekali menyesal dengan keputusan itu. mesti ada hikmah disebaiknya. walauapa pun, daripada duduk mengenangkan kesilapan yg mungkin telah dibuat, apa kata pandang hadapan. tengok apa yg leh kite buat sebagai jalan penyelesaiannya. Walaupon aku rasa aku telah buat kesilapan kali ini, aku akan tengok apa yang leh aku buat untuk mengatasinya. Mungkin ada hikmah disebalik apa yang telah berlaku. namun, sesungguhnya, aku telah belajar dari kesilapan kali ini.

Labels:

posted by OwL @ Saturday, January 31, 2009  
1 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
 
About Me


Name: OwL
Home: sarawak, Malaysia
About Me: Pena menari nari kerana mengabdikan tulisan. Pengalaman hidUp mematangkan individu...
See my complete profile

Previous Post
Archives
Links
Template by
Blogger Templates